Thursday, December 8, 2011

Melayu Haprak ???

Hari ini satu lagi tindakan diluar batasan norma norma kesopanan Melayu dilakukan sekali lagi oleh golongan yang menggelar diri mereka pejuang bangsa Melayu. Hari ini terbukti betapa sempitnya otak golongan ini dalam menghadapi realiti politik demokrasi. Malah, hari ini juga menyaksikan kemelut serta kepincangan pemimpin Melayu ini dalam percaturan politik Pulau Pinang. Hari ini, sekali lagi seluruh rakyat menyaksikan golongan yang dikatakan memperjuangkan maruah bangsa Melayu serta agama Islam telah bertindak diluar batasan dengan menghantar replika kek berbentuk najis manusia kepada Ketua Menteri Pulau Pinang sempena dengan sambutan hari jadi beliau.

Kini Umno meratapi nasib mereka yang jelas semakin kelam dan pudar akibat perbuatan tidak senonoh puak puak 'Melayu' ini. Umno Pulau Pinang seharusnya bermuhasabah menilai tindak tanduk mereka sebelum menjadikan isu-isu serta tindakan tidak bertamadun ini dilakukan pemimpin mereka.

Pejuang bangsa ini seharusnya lebih bersikap profesyional dan matang dalam berpolitik dan bukannya mengambil jalan seta tindakan kebudak-budakan ini yang mana telah menyebabkan imej bangsa dan kesucian agama Islam tercalar. Rata-rata rakyat berpendapat tindakan seumpama ini lebih menjurus kepada tindakan yang bersifat provokatif. Jangankan bangsa lain, malah bangsa Melayu sendiri malu setelah menyaksikan kelakuan Melayu ini.

Tindakan hina dan keji ini menjadikan kita semakin menghampiri satu episode yang jauh dari adat susila bangsa Melayu. Oleh demikian kepada mereka yang bersekongkol dengan puak-puak kelmarin seharusnya menilai semula komitmen mereka kepada Umno. Rakyat seharusnya menolak kepimpinan yang bermain dengan sentimen provokatif melampau seperti ini. Kita seharusnya mengangkat martabat bangsa bukannya menjatuhkannya sedemikian...

1 comment:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK