Sunday, January 23, 2011

BN Semakin Bercelaru...

Mutakhir ini semakin lama semakin bercelaru tindakan BN yang tersepit akibat perbuatan mereka sendiri. Serba tidak kena segala tindak tanduk Najib bersama - sama barisan kepimpinan yang semakin hari semakin ditolak rakyat. Rakyat hari demi hari semakin bijak menilai betapa selama ini BN hanya pandai memutarbelitkan fakta dan hanya mencerminkan kebaikan mereka sahaja melalui media-media 'goblok' mereka. Sedangkan rakyat dapat menilai hari demi hari keburukan pemerintahan BN dan corak pemerintahan BN berserta konco-konconya lebih mendatangkan keburukan kepada rakyat semakin terserlah kepada nilaian rakyat.

Negara kita yang mempunyai kepelbagaian sumber asli hasil bumi seharusnya lebih menyerlah dari negara jiran Singapura dan Thailand namun semakin ketinggalan akibat kegagalan pemerintahan BN selama lebih setengah abad. Kekayaan negara yang terhakis akibat ketirisan serta pembaziran yang berleluasa telah menjadikan kita rakyat Malaysia semakin dihimpit kesempitan hidup. Negara yang mempunyai sumber asli yang dicemburui negara jiran semakin dihimpit hutang luar negara yang berjumlah berbillion-billion ringgit. Terbaharu, negara dikejutkan pula dengan laporan dari luar yang menyatakan hampir RM888 billion ringgit aliran wang modal keluar dari negara dari tahun 2000 hingga 2008 yang lalu secara haram.

Berleluasanya rasuah yang sinonim dengan pemerintahan BN telah berjaya 'mempapakan' rakyat selama ini. Kekalutan politik BN sekarang ini adalah hasil dari kemelut dalaman mereka ditambah pula dengan keadaan rakyhat yang semakin dihimpit desakan hidup. Seluruh rakyat seharusnya lebih bersikap terbuka untuk menegakkan keadilan yang selama ini dirampas oleh pemerintahan BN .

BN pula semakin hari semakin galak untuk mencetus polimik ketidakstabilan hubungan kaum kerana jalan untuk mereka mengambil hati rakyat yang berbilang kaum ini dan melalui parti-parti politik 'assobiyah' mereka adalah dengan menakut-nakutkan rakyat perihal ketuanan bangsa masing-masing. Umno melalui ketuanan Melayu yang digembar genburkan pemimpin mereka terus menerus memainkan isu kehilangan kuasa andaikata Pakatan Rakyat memerintah Malaysia. Umno melalui sumber media - media pengampu mereka terus menjadikan isu ketuanan Melayu sebagai agenda untuk menagih simpati orang Melayu. Isu-isu serta polimik yang menyentuh hak-hak orang Melayu sengaja diadakan untuk meunjukkan bahawa Umno jaguh mendokong hak Melayu. Namun, hakikatnya, Umno yang merupakan pngkhianat kepada orang - orang Melayu selama ini.

Pun begitu adalah menjadi tanggungjawab seluruh rakyat Malaysia untuk bangkit mempertahankan hak mereka dan mula memberi isyarat kepada BN untuk berundur secara gentlemen pada PRU 13 nanti.

No comments: