Wednesday, November 17, 2010

2011 Masa Untuk Berubah....

Semakin hari seakin hampir kita ke ambang tahun baru sekali agi jika diizinkan Allah, dan sekali lagi akan diadakan sambutan besar-besaran kerajaan sekular BN menyambut tahun baru. Sekali lagi akan ada anak-anak dara dan teruna Melayu berpeleseran melakukan maksiat tanpa segan silu sepanjang malam sambutan itu. Akan ada juga parti - parti liar bermandikan cahaya neon dan minuman keras yang disertai remaja Islam menanti detik 12:01 pagi. Lebih mengejutkan lagi, akan ada datuk - datuk berpeleseran dikelab-kelab dangdut sepanjang malam bersama-sama GRO muda terkinja-kinja melakukan melakukan maksiat hingga ke pagi.

Itu hanyalah sebahagian daripada episod ataupun senario yang bakal ditempuhi kita selagimana UMNO/BN terus memegang tampuk pemerintahan dan terus menerajui cara pemerintahan sekular mereka. Malah mungkin juga kita akan tempuhi keadaan yang lebih teruk dari digambarkan tadi jika terus Umno / BN dibiarkan memerintah negara ini. Maksiat akan berleluasa, aktiviti rasuah mungkin terus menjadi subur dan keadaan rakyat akan terus tersungkur ditanah air sendiri akibat penyelewengan-penyelewengan berterusan pemimpin-pemimpin BN mengaut segala kekayaan negara.

2011 nanti mungkin akan menjadi tahun keramat kepada kebangkitan rakyat menentang kezaliman pemerintahan lebih setengah abad Umno/BN. Setengah abad bukanlah merupakan satu jangkamasa yang pendek..malah merupakan satu jangkamasa yang boleh dikatakan cukup untuk Umno/BN memporak perandakan kehidupan rakyat. Malah selam lebih 50 thun, pemerintahan Umno/BN, Islam dilempr jauh-jauh dari pentadbiran negara dan cuma kekal sebagai agama rasmi negara.

Bagi rakyat Malaysia, 2011 mungkin menjadi satu permulaan kebangkitan rakyat menghukum kerkusan pemerintahan Umno/BN selama ini. Tahun 2011 mungkin akan menyaksikan perubahan besar ditampuk pemerintahan negara kerana rakyat sekarang ini semakin terbuka minda mereka untuk membuat perubahan.

Menjadi harapan rakyat selama ini untuk menyaksikan satu perubahan ditampuk pemerintahan negara kerana jelas sekali Umno/BN telah gagal untuk memperbaiki taraf kehidupan rakyat. Kes jenayah yang semakin hari semakin menjadi-jadi, kes - kes penyelewengan dana kerajaan bertahun-tahun tanpa tindakan, kes-kes kekayaan kroni-kroni diluar jangkauan normal akal, malah kes-kes penglibatan secara langsung kepimpinan Umno/BN menyalahgunakan kuasa mereka setiap kali pilihanraya kecil diadakan adalah hanya sebahagian kecil dari peneyelewengan yang dilakukan Umno/BN.

Justeru itu, adlah menjadi harapan sebahagian besar rakyat agar mereka ynag selama ini mendokong Umno/BN agar membuka mata mereka seluad-luasnya dan berfikir secara ilmiah dan menilailah secara adil kerajaan yang sebagaimana yang dikehendaki rakyat.....

No comments: