Saturday, June 18, 2011

Dangkal.....

Kata Rais Yatim, serangan keatas portal-portal serta laman sesawang milik kerajaan sekarang ini ada kaitannya dengan penganjuran Bersih 2 nanti. Tambahnya, ianya didalangi oleh mereka-mereka yang inginkan kekalutan ini dapat memburukkan ime negara dimata dunia.

Dangkalnya pemikiran pak menteri kita ini, apakah ketaksuban beliau kepada kuasa mengaburi akal fikiran beliau? Apa kaitannya himpunan Bersih 2 dengan serangan siber ini? Janganlah kerana begitu takut dengan demokrasi, rakyat cuba diperbodohkan sekali lagi. Dek kerana media-media dibawah kuasa beliau, dicanangnya seluruh negara seolah-olah serangan siber menjurus kepada himpunan Bersih 2 , tujuannya cuma untuk menjelmakan rasa benci rakyat kepada Bersih 2.

Namun, pak menteri seharusnya lebih berwaspada dengan kenyataanya, kerana, rakyat sekarang ini bukannya senang hendak dimainkan dengan kata-kata semata. Politik dangkal yang beliau cuba ketengahkan ini, mungkin berjaya meraih sokongan mereka - mereka yang seangkatan dengan beliau. Tetapi tidak mustahil juga , akibat kedangkalan beliau, yang menentang Bersih 2 dulu pun semakin terbuka minda mereka untuk menyokong himpunan Bersih 2 nanti.

Sejak akhr-akhir ini, rakyat disogokkan hari demi hari akan keburukan himpunan Bersih 2 yang dijadualkan awal Julai nanti. Hari demi hari, Bersih 2 digambarkan akan menjadi medan pertumpahan darah yang amat dahsyat. Hari demi hari, keluhan pelbagai pihak ditonjolkan dan disensasikan media dan tujuannya cuma untuk cuba menggagalkan himpunan ini nanti. Malah, hari demi hari juga rakyat cuba digertak oleh ancaman untuk diambil tindakan jika meneruskan hasrat untuk berhimpun nanti.

Dan yang terbaru dan paling sensasi datangnya dari pak menteri kita sendiri iaitu serangan siber datangnya dari parti politik yang inginkan perhimpunan Bersih 2 menjadi kenyataan..Apa punya menteri la ....?????

No comments: