Sunday, October 24, 2010

Pertahankan PutraJaya

Maka bersumpahlah Pemuda dan Puteri Umno diakhir persidangan Umno.."PutraJaya akan dipertahankan hingga ke titisan darah yang terakhir ...."

Kononnya Pakatan Rakyat yang ingin merampas Putrajaya dari Umno/BN WAJIB dihalang kerana Malaysia akan porak peranda jika ianaya menjadi realiti. Kononnya Melayu dan Islam akan hancur jika Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih Putrajaya. Kononnya, barisan kepimpinan Pakatan Rakyat akan memastikan rakyat akan ditimpa musibah terbesar dalam sejarah jika Pakatan Rakyat memerintah kelak. Kononnya , akan terjadi ketidakstabilan politik yang agung, kemiskinan yang paling tragis dalam sejarah dan yang teramat malang sekali Melayu dan Islam akan merempat ditanahair sendiri...

Itulah hasil kesimpulan dari persidangan Umno baru-baru ini. Berakhirlah satu lagi episod hipokrit barisan kepimpinan Melayu yang jelas menipu diri sendiri dan khasnya seluruh rakyat Malaysi selama ini. Berakhirlah satu lagi sandiwara Umno dengan hakikat masih terus menerus ingin menguasai tampuk pemerintahan demi 'temolok dan busung' sendiri. Berduyun - duyunlah barisan kepimpinan yang semakin hari semakin menyimpang jauh , yang terus lena hidup dalam kemewahan hasil kerahan tenaga dan wang rakyat. Hakikat yang sebenrny, Umno yng diktkan pembel bangsa dn agama terus menerus memainkan polemik ini sedangkn hakikat sebenarnya adlah disebaliknya.

Retorik yang stereotype kepimpinan Umno ini dapat dilihat setiap kali persidangan Umno saban tahun. Ucapan berapi - api kepimpinan Umno kononnya untuk membela bangsa dan agama tersungkur setiap kali berakhirnya persidangan mereka. Islam terus dihina saban hari oleh kepimpinan Umno dan proksi - proksi mereka. Umno akan terus dengan agenda mereka selama ini dan akan terus membiarkan Islam jauh ketinggalan dan hanya kekal sebagai agama rasmi tanpa ingin memertabatkannya. Pemimpin-pemimpin serta isteri-isteri mereka terus menerus dengn agend mempersendakan Islam. Bagi mereka Islam hanyalah sembahyang lima waktu semata-mata, dan perihal seperti hubungan dan kehidupan harian adalah hk masing-masing. Aurat dipersendkan mereka saban hari, hubugan sesama inasan melalui batas-batas keagamaan terus tersungkur dihadapan kepimpinan mereka. Walhal , barisan yang dikatakan ulama Umno terus menikus dibawah ketiak pemimpin-pemimpin Umno dan terus membisu seribu bahasa melihat kerakusan pemimpin Umno mempersendakan Islam sehari-hari.

Hari ini, pemimpin Umno semakin hari semakin bongkak dengan kuasa dan wang ringgit rakyat yang mereka kuasai. Hari ini, pemimpin Umno mendabik dada dengan kepelbagaian sumber hasil dari wng rakyat. Contohnya, TPM pada hari ini baru sahaja melancarkan program rumah rakyat di DUN Galas dengan anggaran RM180 Juta hasil dari dana kerajaan pusat dan bermegah mengatakan kerajaan negeri Pas mustahil untuk melaksanakannya. Hari ini, Umno bersama-sama jutaan ahlinya masih diulit mimpi hasil kemewahan yang mereka kuasai. Dan hari ini juga, Umno akan terus menerus agenda mereka untuk merembes segala macam bentuk maksiat kedlam hati sanubari seluruh rakyat terutamanya generasi baru dengan khayalan dan hiburan semata-mata.

Hakikatnya, rakyat mestilah bertekad untuk membuat perubahan pada PRU13 nanti jika mahu Islam dimertabatkan dan hak rakyat khasnya orang Melayu dikembalikan tanpa syarat. Jangka hayat umur Umno/BN mungkin semakin hari semakin dekat dengan kehancuran, namun Pakatan Rakyat seharusnya tidak pula diulit mimpi hasil kejayaan PRU12 yang lalu kerana Umno/BN akan terus mempertahankan Putrajaya dengan apa cara sekalipun. Kerja keras untuk memenangi hati rakyat mestilah diutamakan sekarang ini dan agenda untuk memperkasakan hak rakyat mestilah diperhebatkan oleh pemimpin Pakatan Rakyat jika ingin ke Putrajaya.

No comments: