Saturday, October 2, 2010

Siapa Penipu?....

Muhyiddin kata KuLi dah terima perlantikan sebagai Pengarah Pilihanraya Kecil Dun Galas, sedangkan KuLi dalam twitternya semalam menaikan perkara tersebut kerana hanya akan membuat keputusan hanya selepas beliau pulang ke tanahair pada 9 Oktober nanti.

Kata Tengu Razaleigh...
"Rakan, rakan, saya tidak berkata ya ataupun tidak. Saya akan menjelaskan berhubung Galas apabila saya pulang ke Malaysia,” katanya pada jam 6.35 waktu tempatan.

Kenyataan ringkas itu adalah reaksi sulung Tengku Razaleigh yang kini berada di luar negara kerana melawat Queen's University di Belfast, Ireland, terhadap pelantikan kontroversi itu.

Rentetan paparan twitter itu, bekas Presiden Semangat 46 yang dijadual pulang 9 Oktober ini, mendapat reaksi pengikut twitter yang bertanya: "Harap maaf Tengku, tetapi kenapa TPM asyik berkata bahawa anda telah persetujui? Bukan sekali tetapi hampir setiap hari.”

Tanpa memberi sebarang kata putus, Teng Razaleigh hanya berkata: "Itu, kita kena tanya beliau. Saya setakat ini belum membuat sebarang kenyataan.”

Namun TPM tanpa segan silu juga terus bermain kata-kata malah mencadangkan KuLi sebagai calon Galas pada PRK nanti...

Harapan rakyat KuLi akan lebih bersikap terbuka dalam isu yang melibatkan kepentingan rakyat Kelantan umumnya dan pengundi-pengundi Galas khasnya dan akan membuat keputusan yang bernas sekembalinya nanti...Keadilan seharusnya menjadi keutamaan beliau sekarang kerana jelas perjuangan Umno terus terang menyimpang jauh dari keentingan agama dan bangsa..

No comments: