Friday, October 29, 2010

Umno Lebih Islamik ????

Kecoh satu Malaysia , Rosmah dengan Islamic Fashion Show dibawah naungannya telah mencemar kesucian agama apabila kebanyakkan fesyen yang dikatakan bercirikan Islam telah diperagakan oleh model-model yang kebanyakkannya separuh terdedah. Kecoh juga apabila rakyat dikejutkan oleh perancangan rapi pihak kerajaan sekular BN untuk menjadikan Malaysia sebagai hub kelab malam dan spa terbesar dirantau ini berdasarkan perancangan transformasi ekonomi (ETP) yang dijuarai Umno. Kononnya untuk menjana pendapatan negara menuju kearah negara maju.

Dengan kemasyuran Islam dimata barat hinggakan semakin ramai orang - orang barat yang tertarik untuk mengucapkan dua kalimah syahadah. Namun, kerajaan pimpinan Najib pula ingin meneruskan agenda memperbanyakkan kelab-kelab malam dan hub hiburan terbesar diranatau ini. Kononnya untuk memantapkan ekonomi negara, hinggakan sanggup menggadai maruah dan menolak hukun hakam Islam yang jelas menentang kemungkaran ini. Dan hari ini kita dapat melihat kerakusan Umno/BN dibawah kepimpinan Najib terus menjadi batu penghalang untuk menjadikan Islam sebagai tunjang undang - undang Islam di negara ini. Umno juga terus menakut-nakutkan golongan bukan Islam dari mendekati Islam.

Hari ini kita pula menyaksikan kelibat pimpinan Umno, terus mempersendakan Islam dengan tingkah laku mereka yang jahil tentang agama. Dimasa mereka kononnya menjuarai Islam dan orang Melayu, tingkah laku mereka , keluarga mereka serta suku sakat mereka semakin jauh menyimpang dari ajaran Islam. Mereka terus mengamalkan rasuah dan mereka terus juga menyuburkan pertumbuhan maksiat dengan meluluskan pelbagai lesen perjudian. Malah berhasrat pula untuk menjadikan Malaysia sebagai hub hiburan malam dirantau ini, hanya kerana hendak memperkayakan kroni masing-masing.

Jika umat Islam negara ini terus memperakui Umno/BN sebagai tunjang pemerintahan negara ini pada PRU 13 nanti, Islam akan terus menjadi hanya sebagai simbol dan akan terus dihina dibumi ini . Dan sesungguhnya, kita akan melalui satu lagi episod menuju kearah kemurkaan Allah dan azab Allah sebenarnya amat pedih bagi mereka yang menyedarinya.

Orang-orang Melayu Islam negara ini haruslah sedar akan hala tuju Umno dan pemimpin mereka yang semakin menjauhi hak agama Islam sebagai agama rasmi negara ini. Kepimpinan Umno dibawah pimpinan yang sekular seharusnya ditukarkan kepda mereka yang rata-rata lebih berpengetahuan dan berilmu mengenai Islam untuk memerintah Malaysia pada waktu yang terdekat ini. Pas tidak dapat tidak perlu menjadi pemangkin kepada perubahan kearah negara yang lebih islamik dan demi kesejahteraan Islam di Malaysia ini.

Kerjasama Pas dan DAP serta PKR jelas mendekatkan orang bukan Islam untuk lebih memahami agama Islam dengan lebih tepat setelah hampir 50 tahun ditipu Umno/BN. Rata-rata rakyat bukan Islam sekarang ini lebih terbuka untuk menerima Islam setelah 'foundation' kukuh kerjasama Pas DAP dan PKR terjalin sejak 2008 lalu. Hari ini rakyat dapat melihat penerimaan jelas sebahagian besar rakyat yang bukan beragama Islam dibawah naungan pemimpin Pakatan Rakyat. Hari ini, jelas kekeliruan 50tahun orang bukan Islam lahir dari konsep 'divide and rule', hasil strategi Umno/BN selama ini menuju kepada kehancuran. Rakyat semakin hari semakin jelas dengan penerimaan mereka kepada Islam.

No comments: