Wednesday, July 21, 2010

2011.... ??

Tahun 2011 mungkin menjadi lembaran baru kepada rakyat Malaysia..Tahun 2011 mungkin menjadi detik sejarah kebangkitan rakyat ... Mungkin menjadi titik permulaan untuk Pakatan Rakyat menerajui Malaysia ...Buat pertama kalinya, rakyat yang semakin bosan dengan tingkah laku pemimpin-pemimpin BN memilih untuk menghantar sebahagian besar pemimpin Umno , MCA dan Mic kebahagian sebelah kiri bangunan Parlimen ... Kerusi Pembangkang !!!

Tiada apa yang mustahil kerana sebenarnya rakyat semakin dapat menerima idea ataupun kesepakatan Pakatan Rakyat untuk menerajui Malaysia. Sebahagian besar rakyat terutamanya generasi pertengahan umur dan generasi baru inginkan perubahan. Sebahagian besar rakyat dahagakan perubahan demi generasi akan datang.

Tahun 2010 menyaksikan buat pertama kalinya Parti Buruh di England mengalami kekalahan dan terpaksa berpuas hati sebagai pembangkang..2010 juga menyaksikan Australia diterajui oleh parti yang sebelumnya merupakan parti pembangkang..Jadi mungkinkah 2011 menyaksikan perubahan tampuk pemerintahan bagi Malaysia ?

Kemungkinan besar pilihanraya akan diadakan pada tahun 2011 semakin menjadi kenyataan. Tindakan Umno sekarang yang mengasak Pas dengan pelbagai rencana jahat mereka terutamanya dengan isu perpaduan Melayu, Umno berharap parti kedua terbesar orang Melayu Islam ini akan berpecah dan berpuak-puak. Umno amat berharap jika Pas berpecah, Pas akan menjadi lemah dan Umno akan dilihat sebagai parti orang Melayu Islam yang paling dominan. Staregi 'thintank' Umno ini dilihat sebagai senjata yang akan menjadi senjata makan tuan kerana Pas serta Pakatan Rakyat tidak mudah untuk menjadi habuan Umno hasil tindakan ini. Rata-rata kepimpinan Pas serta ahli Pas sependapat dengan kepimpinan tertinggi Parti. Perpaduan Islam yang lebih utama berbanding dengan perpaduan bangsa Melayu. Dan jelas sekali Pas sanggup berpecah daripada bersama-sama dengan mereka yang secara jelas menentang Islam. Pendek kata , adlah lebih baik Melayu yang berpecah daripada bersatu sedangkan Islam dipinggirkan.

No comments: