Wednesday, July 14, 2010

Umno Gila Talak...

Umno kembali melemparkan isu perpaduan Melayu sekali lagi demi survival politik Umno dalam kancah pemerintahan negara. Dalam pada kemelut politik Umno yang semakin meruncing dengan pelbagai masaalah dalaman parti haprak mereka, pemimpin kedua tertingginya cuba memancing undi orang Melayu dengan menyatakan kesediaan Umno untuk berunding dan bekerjasama dengan Pas demi kepentingan orang Melayu. Sentimen dan cara Muhyiddin terang terangan cuba menyalahkan Pas jika perbincangan yang cuba diketengahkan ini gagal dilaksanakan jika Pas menolak pelawaan Umno ini. Survival politik Umno kini semakin parah dan rakyat dapat meilai sendiri perihal keadaan sebenar Umno yang semakin hari semakin ditolak rakyat.

Masa dikatakan amat suntuk untuk Umno merayu Melayu untuk menyokong Umno dan undi orang Melayu kini semakin menjauhi Umno..dan inilah yang amat ditakuti oleh Muhyiddin. Lantas atas sebab musabab inilah Muhyiddin cuba memancing undi orang Melayu untuk terus menyokong mereka....Alasan UMNO sedia bertemu dan menjalinkan kerjasama dengan Pas dalam usaha memperkukuh Islam dan kedudukan orang Melayu di negara ini. Muhyiddin Yassin berkata, walaupun usaha tersebut sering menemui kegagalan, tetapi ia tidak pernah mematahkan semangat UMNO untuk memulakan kerjasama yang diimpikan oleh semua orang Melayu.

Umno akan sentiasa memainkan isu perpaduan ini setiap kali keadaan mereka tertekan kerana sejarah telah membuktikan akan ada 'swing support' daripada orang-orang Melayu kepada Umno setiap kali isu untuk menyatu padukan Melayu ditimbulkan. Dan media-media dibawah pengaruh mereka akan terus menerus memainkan peranan busuk mereka memanipulasikan berita ini hari demi hari kononnya untuk mencerminkan keikhlasan Umno.

Apakah Umno dan pemimpin - pemimpin mereka tidak sedar ataupun masih lagi gila talak kerana terus menerus mengasak Pas untuk berkompromi kononnya demi perpaduan Melayu. Pas yang sudah berkali-kali menolak lamaran Umno ini sebenarnya sudah jelak dengan maina politik busuk Umno. Pas , tidak mungkin menerima Umno ataupun bekerjasama dengan Umno selagi semangat perkauman dan bukannya kepentingan Islam menjadi tunjang Umno.

PAS tetap akan menentang perjuangan Umno dan Barisan Nasional (BN) sehabis mungkin selagi parti itu tidak menerima dasar perjuangan Islam sebenar.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata sebagai sebuah parti yang menjadi harapan rakyat pelbagai bangsa di negara ini, khususnya umat Islam, PAS akan tetap menentang dasar Umno dan BN.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis Persidangan Perwakilan Jawatankuasa Kesepakatan Bersama Peneroka (Sepakat) Malaysia.

“Biarpun mereka menuduh PAS mengamalkan ajaran sesat, namun PAS yang tetap berada di landasan yang benar tidak akan menghentikan perjuangannya semata-mata ugutan pihak lawan,” ujarnya lagi.

No comments: