Monday, March 8, 2010

'Mutte Elek' ( Tamil )



Cis..Sungguh tak sangka gerombolan penghunus keris selama ini sememangnya 'Mutte Elek' ( Tak Dak TxxxR ) kerana hanya jaguh dari jauh tapi tak sanggup berhadapan dengan Pemuda Pakatan berdebat mengenai berapa jauhnya Melayu Pulau Pinang terpinggir semenjak diperintah Pakatan Rakyat.

Kelibat Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Norman Zahalan, Rizal Faris Mohideen Yang DiPertua DPMM Pulau Pinang dan Jais Abdul Karim Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung yang sepatutnya berdebat dengan gahnya dengan Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang yang diwakili oleh Ustaz Husni Mat Piah dari PAS, YB Rayar dari DAP dan PKR diwakili oleh Saudara Hazri Abu Bakar langsung tidak kelihatan. Mungkin sibuk mengumpul data - data yang tak ujud ataupun memang dasar penakut untuk berhadapan realiti yang sebenarnya.



Puak- puak Umno ini sememangnya hanya gah bermain diluar gelanggang sahaja kerana selama ini media arus perdana sentiasa memihak kepada mereka dengan memainkan sentimen-sentimen yang tak berasas. Mereka lebih gemar beramain dengan sentimen menghasut rakyat melalui media-media dengan harapan sedikit sebanyak dapat mempengaruhi sebahagian dari Melayu-Melayu yang termakan tohmahan mereka.

Dan sememangnya Umno bijak dalam melemparkan sentimen - sentimen sensitif melibatkan agama dan bangsa untuk memancing simpati dari rakyat. Sedangkan realiti yang sebenarnya adalah bertentangan dengan tohmahan mereka.

Kepada pejuang - pejuang Umno yang kononnya ingin membela nasib Melayu Pulau Pinang..cerminlah diri sendiri dahulu, 52 tahun memerintah baru sekarang hendak membela bangsa????

No comments: