Sunday, April 11, 2010

Bila Katak Mula Bersuara...

Mutakhir ini, rakyat disajikan dengan ceramah politik dari katak-katak bebas dibawah naungan Umno/BN. Diterajui oleh Boss Katak , Ibrahim Ali , Zahrain , Mohd Fairus , Zulkifli Noordin malah Katak Lapuk Ezam pun kembali bersuara lebih-lebih lagi menjelang pilihanraya kecil Hulu Selangor yang semakin menghampiri.

Mereka - mereka ini yang berceramah dibawah bendera Umno semakin galak menabur fitnah mengenai kepimpinan PKR yang sebelum ini menjadi nadi perjuangan mereka menentang kezaliman Umno/BN. Alangkah sedihnya rakyat apabila melihat tingkah laku katak-katak ini yang terang-terangan beralih arah perjuangan daripada untuk menegakkan keadilan kepada menegakkan kemungkaran Umno/BN.

Harapan mereka setiap bait perkataan yang terkeluar dari mulut mereka umpama emas dan maka berebut-rebutlah rakyat marhein mengutipnya dan dijadikan sandaran untuk mereka bila mengundi kelak. Tambahan pula Najib pula sekarang ini akan memerhati tingkah laku katak-katak ini, jadi untuk menarik perhatian Najib, katak-katak ini berbunyilah menyanyi lagu-lagu sumbang mereka yang tak ingin didengar rakyat. Bayangkanlah mulut yang dulunya pernah berjuang bersama rakyat menentang kemungkaran Umno/BN kini menjadi barua-barua BN menabur fitnah kesana-sini.

Apakah rakyat dapat menerima tingkah laku mereka yang berbohong selama ini? Ada yang sanggup berlakon memuji-muji Najib , Umno dan BN demi meneruskan survival politik mereka kerana sebenarnya mereka sedar bahawa rakyat telah menolak mereka. Sejurus pengumuman mereka untuk keluar parti, rakyat sebenarnya sudah pun menjangkakannya kerana katak-katak ini sebenarnya tidak mempunyai harga diri.

No comments: