Tuesday, May 17, 2011

Bangang..Bengong....


Zahid kata YB Nurul Izzah sengaja cuba meraih simpati rakyat dengan sms ugutan yang diterimanya..Kata Zahid Nurul Izzah sengaja mengada-adakan cerita untuk mengaburi mata rakyat tatkala bapanya DSAI diperinah untuk membela diri kes liwatnya. Kenyataan bangang beliau ini jelas menunjukkan ketidakperihatinnya pemimpin Umno selama ini yang sanggup melakukan apa saja termasuklah menghiris perasaan sesiapa sahaja walaupun berkenaan perkara serius seperti ugutan ini.

Kedudukan beliau sebagai seorang menteri sepatutnya lebih terpelihara jika beliau berfikir sebelum mengeluarkan bait-bait kata sedemikian. Kedangkalan beliau jelas terserlah dengan komen sedemikian lantas lebih mencerminkan kelemahan diri sendiri dalam berpolitik. Rakyat juga menolak kepimpinan yang sedemikian kerana keperibadian sedemikian tidak seharusnya datang dari seorang menteri kabinet.

Hari ini, sekali lagi Zahid cuba bermain kata-kata dengan berlakon kononnya bersimpati dengan nasib rakyat jika minyak RON 95 dinaikkan. Umpama pelakon terkenal Zahid menunjukkan keperihatinan beliau dan berharap kerajaan cuba mencari alternatif lain untuk menampung subsidi minyak ini. Rakyat harus sedar atas mainan politik dan sandiwara pemimpin-pemimpin Umno ini.

Yang memegang tampuk pemerintahan dan yang bersekongkol dalam kabinet kerajaan adalah pemimpin-pemimpin Umno sendiri dan merekalah yang sebenarnya membuat keputusan samaada ingin menaikkan harga minyak ataupun tidak, jadi, tidak timbul persoalan kononnya mereka turut bersimpati dengan nasib rakyat. Hentikanlah lakonan busuk ini dan hentikanlah cubaan untuk memperbodoh-bodohkan rakyat lagi. Jika benarlah kerajaan cukup teruk untuk menampung subsidi bekalan-bekalan harian rakyat, seharusnya kerajaan memberhentikan segala projek-projek yang membazirkan duit rakyat serta merta. Projek - projek yang tidak berfaedah sepeti pembinaan menara-menara simbol 1Malaysia yang menelan berjuta-juta ringgit diseluruh negara seharusnya diberhentikan. Kesimpulannya...BANGANG BIN BENGONG...

No comments: