Sunday, May 29, 2011

Himpunan 1 Juta Belia

Dalam keadaan yang mendesak, kerajaan Najib menerusi pelbagai agensi kerajaan dan malah pihak swasta yang berkepentingan menghimpunkan belia-belia di Putrajaya dengan tema untuk pertahankan Putrajaya. Umpanan menerusi pelbagai aktiviti keseronokan duniawi, Najib cub menyogok belia-belia ini demi kuasa yang semakin meruncing untuk BN.

Najib serta seluruh pemimpin-pemimpin BN yang lain sedar selama ini, kuasa yang ada pada mereka terhakis hari demi hari. Najib sedar Umno sebagai parti tunjang BN menuju kearah kehancuran. Najib sedar semakin ramai rakyat membenci Umno dan BN, malah Najib juga sedar, BN tidak lagi akan mendapat sokongan penuh rakyat dalam PRU 13 nanti.

Laungan pertahankan putrajaya tidak pernah diungkap sebelum ini, kini meniti dibibir-bibir seluruh kepimpinan Umno dan BN. Pertahankan Putrajaya kinimenjadi slogan yang cukup sinonim dengan BN dan Umno khasnya kerana pemimpin-pemimpin Umno sedar, jalan yang akan dilalui kepimpinan yang aad sekarang ini cukup berliku dan sukar.

Kononnya belia-belia ini dapat membantu mengekalkan kuasa yang ada pada BN pada PRU 13 nanti dan kononnya generasi muda ini tidak sepatutnya menggadaikan kuasa yang ada pada BN. Najib umpamakan kehancuran pada Malaysia jika BN tewas dan gagal pertahankan Putrajaya, dan generasi muda ini dapat menjadi pendokong kepada kesinambungan kuasa BN.

Sepatutnya Najib sedar , majoriti mereka yang tertarik datang keperhimpunan ini tidak lain dripada mereka-mereka yang inginkan keseronokkan. Mereka-mereka yang mungkin dipaksa, disogok dan ada juga hanya datang untuk bersuka-suka dengan aktviti - aktiviti yang disediakan.

Najib dan kepimpinan BN seharusnya lebih peka kepada kemahuan rakyat. Dalam pelbagai - bagai cengkaman kewangan yang kerajaan dan pelagai bentuk saranan untuk menghapuskan subsidi, himpunan yang mungkin memakan perbelanjaan jutaan wang ringgit rakyat pula diatur demi kepentingan politik mereka. Malah, PLKN yang menelan ratusan juta ringgit juga khabarnya akan dilanjutkan tempohnya.

Jika benarlah Najib dan BN telus dan ikhlas untuk membantu rakyat, seharusnya Najib telah bergelumang sekarang ini menghapuskan segala projek-projek yang tidak mendesak keperluannya buat masa sekarang. Rasuah serta ketirisan dana yang seharusnya menjadi agenda utama kerajaan dan bukannya menghapuskan subsidi secara tergesa-gesa hinggakan rakyat semakin terdesak untuk meneruskan kehidupan harian. Indeks harga barangan keperluan yang semakin meningkat berbanding dengan kenaikkan gaji pekerja seharusnya menjadi agenda utama Najib dan BN secra khusus. Bukannya laungan pertahankan Putrajaya, kerana, mahu atau tidak , Najib dan BN InsyaAllah akan ditolak keluar dari putrajaya selpas PRU 13 nanti.

No comments: