Tuesday, February 9, 2010

Dah Agak Dah .. Zambry !



Peluang rakyat untuk menikmati roti canai Zambry tidak kesampaian kerana mahkamah Persekutuan hari ini telah memutuskan Zambry adalah Menteri Besar Perak yang sah. Sekali lagi Zambry berjaya mendapat mandat dari kelima-lima hakim yang bersidang sejak bebarapa bulan sebelum ini.

Kemelut politik di Perak mungkin tidak akan berakhir dengan pengumuman ini kerana sebenarnya rakyat menolak Zambry pada hari pertama lagi beliau dilantik menjadi Menteri Besar Perak. Rakyat Perak telah pun memilih Menteri Besar Perak sejak keputusan memihak kepada Pakatan Rakyat pada PRU 12 yang lalu. Kepada tiga ekor katak yang mencetuskan kemelut politik ini seharusnya berasa amat bersalah memandangkan tindakan mereka sebelum ini tidak dihargai rakyat Perak.

Kepada Nizar dan rakyat Perak, terimalah keputusan ini dengan hati yang terbuka dan bergerak untuk memastikan rakyat menolak terus Zambry dan konco-konconya pada PRU 13 nanti dan bebaskan Perak dari belenggu pemerintahan yang penuh dengan korupsi. InsyaAllah....

No comments: