Tuesday, February 16, 2010

Zahrain Perlu Letak SEMUA Jawatan

Datuk Zahrain seharusnya menghormati hak rakyat di Parlimen Bayan Baru dan bertindak meletakkan semua jawatan yang beliau sandang dan bukan hanya sebagai ahli PKR. Ini adalah kerana pemilihan beliau sebagai MP Bayan Baru oleh sebahagian besar rakyat semata-mata kerana beliau merupakan calon daripada Pakatan Rakyat dan bukannya dari Umno mahupun calon Bebas. Jika beliau benar-benar ikhlas didalam perjuangan beliau dan tidak mahu mengkhianati amanah rakyat, beliau seharusnya bertindak meletakkan jawatan beliau sebagai MP bagi memberi laluan kepada pilihanraya kecil. Janganlah menganggap kemenangan beliau seratus peratus kerana rakyat mahukan belaiu menjadi wakil mereka, sedangkan kemenangan beliau merupakan cara rakyat menolak kepimpinan calon Umno sebelumnya.

Jadi diharap Datuk Zaharain jangan mendabik dada dengan menyalak kesana sini memburukkan perjuangan yang dahulunya dijinjing beliau selama ini. Jangan disebabkan oleh keceluparan beliau , ianyakan memakan diri. Cukuplah setakat ini dan janganlah terus mengeruhkan lagi keadaan sedia ada yang mungkin akan memalukan beliau sendiri satu hari nanti.

Puak - puak Umno akan terus menggunakan segala kesempatan yang ada untuk menaguk diair keruh menggunakan segala pengaruh mereka untuk memburukkan Pakatan Rakyat. Jangan dibiarkan perjuangan menegak keadilan menentang ketidakadilan Umno/BN dilempar ketepi begitu sahaja akibat daripada agenda diri sendiri. Keutamaan rakyat di parlimen Bayan Baru lebih perlu diutamakan beliau. Oleh itu untuk menjaga keperluan rakyat dikaasan tersebut, Datuk Zaharain sepatutnya meletak jawatan beliau agar satu pilihanraya baru bagi mencari pengganti beliau yang lebih diutamakan sekarang ini.

No comments: