Thursday, December 24, 2009

Sudah Sedarkah Kita?...


Selama ini sebahagian daripada kita, rakyat Malaysia masih berada dialam fantasi dan terus menerus menyimpan pendapat hanya Umno/BN sahaja yang layak memerintah negara. Konflik fantasi yang sentiasa menghantui sebahagian kita menjadi lebih ketara apabila menjelang pilihanraya umum akibat daripada strategi politik kotor BN menakut-nakutkan rakyat dengan dakyah - dakyah yang berunsur perkauman mahupun keagamaan.

Rakyat Malaysia sememangnya cintakan keamanan dan kedamaian akan terus terpengaruh dengan dakyah - dakyah ini akibat pengaruh daripada media arus perdana yang dikuasai dan dihenyak oleh Umno/BN sesuka hati mereka. Sejumlah rakyat Malaysia yang mempunyai sumber maklumat yang terhad dan selalunya bergantung terus kepada sumber media yang dikuasai oleh Umno/BN selama ini akan terpengaruh secara total. Pembohongan dan manipulasi berita akan terus digunakan oleh mereka untuk menjamin kesinambungan pemerintahan mereka dan rakyat akan terus ditindas oleh pemimpin-pemimpin Umno/BN ini.

Pemimpin - pemimpin Pakatan pula saban hari terpaksa bertungkus lumus menangkis dakyah - dakyah jahat ini melalui ceramah-ceramah umum ataupun melalui blog-blog mereka. Kesempatan untuk mereka membalas segala tohmahan jahat Umno/BN hanya dapat di sebarkan melalui ruang yang amat terhad dan terbatas. Demokrasi bersuara yang terang-terangan memihak kepada Umno/BN telah dimanipulasikan oleh mereka secara besar-besaran untuk memastikan rakyat terus dilanyak dengan berita-berita palsu yang telah dimanipulasi oleh pecacai-pecacai upahan mereka.

Realitinya...rakyat masih lagi terus diburu oleh kerisauan yang melampau walaupun setelah 50 tahun kita merdeka. Analogi hanya BN yang layak memerintah Malaysia subur diturunkan dari generasi ke generasi yang berikutnya kerana fantasi yang digambarkan oleh BN berjaya menambat hati pengundi-pengundi. Fantasi kononnnya rakyat bukan Islam akan menderita dibawah pemerintahan Islam Pas terus menerus dimainkan oleh BN. Fantasi kononnya akan berlaku huru hara apabila Pakatan Rakyat memerintah terus disuburkan oleh BN melalui program-program bersifat perkauman seperti BTN.

Disamping itu , media-media BN pula terus menerus memainkan peranan membawa generasi muda kita kearah keseronokkan dunia yang melampau. Program-program yang mengkhayalkan seperti Jom Heboh, Akademi Fantasia dan lain-lain lagi diberi keutamaan yang melampau oleh generasi muda hinggakan kesempatan untuk mendekatkan diri kepada norma-norma Islam dikesampingkan begitu sahaja. Pusat-pusat hiburan terus diberi keutamaan oleh Umno/BN dengan alasan dapat memberi impak kepada pelancongan negara dan income negara yang besar. Akibatnya, moral anak-anak muda kita jauh dari adab dan sopan apatah lagi jauh dari tuntutan Islam itu sendiri. Keruntuhan moral yang begitu mendesak ini berakhir dengan keruntuhan akhlak yang kronik terutamanya remaja-remaja Islam. Kes-kes seks bebas , pembuangan anank malah penagihan dadah berleluasa dan hampir 95% melibatkan remaja Islam.

Akibat keseronokkan yang dipupuk di minda remaja-remaja Islam ini oleh kepimpinan yang sekular Umno/BN, sayap-sayap Umno seperti Pemuda, Putera dan Puteri sering mendapat sambutan yang menggalakkan daripada sebahagian besar remaja-remaja ini. Akibat hanyut dengan keseronokkan duniawi , remaja Islam ini akan mula memberontak menentang Pas dan Pakatan Rakyat kerana bagi mereka Pas dan Pakatan Rakyat tidak berhak merampas keseronokkan ini.

Hakikat betapa hanyutnya remaja Islam dari garisan dan panduan ajaran Islam yang syumul tidak dapat diendahkan begitu sahaja. Keadaan lebih memeningkan apabila muncul pula ajaran-ajaran yang lebih menumpukan kepada kejayaan dunia semata yang dititik beratkan oleh pemipin-pemimpin Umno/BN. Akibatnya, rakyat terutamanya golongan berada terus menerus hanyut dengan kemewahan yang melampau hinggakan unsur - unsur penipuan , rasuah ataupun tindas menindas berleluasa sekarang ini.

Sudah tiba masanya kita sebagai ibu bapa sedarkan anak-anak muda kita perihal penyelewengan akidah dan ajaran yang dipupuk Umno/BN selama ini. Fahaman 'Politik Suku Agama Suku' yang dibawa oleh Umno/BN hendaklah ditolak oleh anak-anak kita secara total. Kita sebagai ibubapa mempunyai peranan yang cukup penting dan besar bagi menjamin masa depan generasi akan datang ini lebih terpelihara dari terus menerus disesatkan oleh Umno/BN.

No comments: