Friday, October 16, 2009

Katak Dah Bebas...Oii


Kedah..Seperti yang telah dijangkakan dari awal lagi, SPRM Negeri Kedah telah pun dengan bangganya menutup penyiasatan mereka keatas YB Radzi, katak dari Dun Lunas. Penyiasatan terhadap beliau mengenai tuntutan elaun perjalanan yang tidak munsabah berjumlah RM 148000 itu hanyalah dibuat untuk memberi tekanan kepada beliau untuk keluar parti PKR sedikit masa dulu.

Dun Lunas sekarang ini mempunyai wakil rakyat bebas setelah YB Radzi bertindak keluar parti hasil tekanan tersebut dan Umno berharap beliau akan berhijrah ke Umno sedikit masa lagi. Jangkaan Pakatan Rakyat mengenai kes ini didapati tepat dan Umno ternyata telah menggunakan SPRM sperti juga di Perak sedikit masa lalu.

Perancangan Umno untuk merampas Kedah dari Pakatan Rakyat seperti yang berjaya mereka lakukan di Perak ternyata telah dapat dihidu oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dan strategi untuk memujuk wakil rakyat yang lain untuk keluar parti telah dapat dielakkan buat masa ini.

Umno amat terdesak sekarang ini, sokongan rakyat kepada parti yang berlandaskan perkauman sekarang ini sudah ditolak oleh pelbagai lapisan masyarakat. Rakyat semakin jelak dan bosan dengan tindak tanduk pemimpin-pemimpin Umno yang lebih gemar memperkayakan kroni dan diri mereka sendiri.

Jadi pelbagai cara mereka lakukan untuk berusaha mengembalikan sokongan rakyat kepada Umno termasuklah menggunakan cara yang kotor dan jijik seperti menggunakan SPRM untuk memeras ugut wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat.

No comments: