Monday, October 5, 2009

Bagan Pinang...Satu Perubahan



Tirai hari penamaan calon di Bagan Pinang sudahpun berlabuh, hiruk pikuk riuh rendah lautan manusia sudah berakhir, dan gendang peperangan pun sudah mula kedengaran. Seperti biasa, Umno dengan senjata media arus perdana mereka sudah mula memainkan peranan mereka sebaik-baiknya. Isu - isu yang kecil diperbesarkan agar dapat menagih simpati rakyat kepada mereka. Harap-harap kekalahan mereka yang lalu dapat dihindarkan.



Terbaru , kecoh isu penyokong Pas mengganas di Bagan Pinang. Media pro BN memainkan peranan mereka dengan provokasi-provokasi murahan. Azeez yang mengaku dipukul oleh 9 orang penyokong Pas memainkan peranan beliau sebaik mungkin untuk menunjukkan keburukan penyokong Pas. Tiada kesan calar atau lebam dan bajunya pun bersih ketika beliau berjumpa dengan YB Salahuddin Ayub sejurus beliau dipukul.Taktik yang sedemikian rupa diguna oleh mereka sebaik mungkin untuk menghentam Pas tanpa dapat dijawab balik oleh Pas.



Namun , setiap kali penamaan calon yang melibatkan calon Pas, rakyat dari seluruh Malaysia tanpa dapat disekat - sekat berbondong-bondong datang memberi sokongan padu. Rakyat dari segenap lapisan masyarakat dan dari latarbelakang yang berbeza bersatu hati menunjukkan solidariti yang kuat menyokong calon Pas. Hatta, rakyat dari keturunan Tiongha dan juga India juga sanggup datang ke Bagan Pinang untuk menunjukkan sokongan mereka sekarang, walupun hujan lebat mncurah-curah diawal pagi.


Inilah perubahan yang amat ditakuti oleh rejim pemerintah sekarang ini. BN begitu takut jika rakyat bersatu menentang kezaliman mereka selama ini. Diharap perubahan yang menunjukkan rakyat berbilang bangsa menyokong Pas memberi gambaran yang jelas kepada seluruh pengundi di Bagan Pinang bahawa 1Malaysia perlukan perubahan bermula di Bagan Pinang. Tolak Rasuah Rakyat Sejahtera.

No comments: