Tuesday, October 6, 2009

Mungkin Kah?



Mungkinkah Bagan Pinang menyaksikan satu lagi kemenangan rakyat Malaysia setelah diumumkan calon Pas menang pada 11 Oktober nanti? Persoalan yang bermain didalam benak seluruh rakyat sekarang ini adalah, apakah pengundi di Bagan Pinang nanti mempunyai keberanian untuk berubah, mempunyai kesediaan untuk menempatkan diri mereka seiring dengan pengundi - pengundi terdahulu seperti yang berlaku di Kuala Terengganu.

Berani menunjukkan kuasa rakyat yang sebenarnya..berani menolak calon yang rasuah serta berani menongkah arus membenam Umno di kubu mereka sendiri. Rakyat Bagan Pinang sebenarnya berhak kepada calon yang bersih dari segala rasuah atau penyelewengan. Biarpun dicanangkan bahawa Isa telah pulih setelah menjalani hukuman dari Umno. Umum mestilah sedar, hukuman yang dijatuhkan tidaklah setimpal dengan jenyah yang dilakukan. Isa sepatutnya diadili didalam mahkamah rakyat, jika ada pesalah rasuah menjalani hukuman penjara dek kerana beberapa helaian duit RM 50, apa istimewanya Isa yang hanya digantung keahlian Umnonya dari dipenjara akibat ratusan ribu ringgit politik wang? Dimanakah rasionalnya jika sesetengah rakyat layak diadili oleh mahkamah sivil, sedangkan orang yang berkepentingan terlepas begitu sahaja akibat pengaruhnya?

BN dan Umno terus bongkak kerana masih lagi berpendapat rakyat khasnya pengundi - pengundi Bagan Pinang masih lagi boleh dicucuk hidung mereka dan menurut segala telunjuk mereka biarpun calon yang dipilih bergelumang dengan dosa. Umno terus menerus menghina rakyat seolah - olah rakyat selama ini dengan senang dapat dijinakkan dengan wang ringit dan dengan segala bentuk kebatilan dan terus menyoong Isa Samad.

BN dan Umno terus bongkak berdiri dibelakang SPR yang terus menerus mempertahankan penyelewengan Undi Pos yang berjumlah lebih daripada 4500 undi. Terus menerus bersandiwara dengan lagak bak pembela rakyat khasnya masyarakat tentera. Menari dengan rentak yang sumbang, berdolak dalih mempermainkan hati rakyat, walhal , pelbagai bentuk kezaliman menjadi agenda khas mereka. Agama dikesampingkan jauh-jauh dalam pemerintahan mereka selama ini.

Mungkinkah kemenangan Pas dikubu kuat Umno nanti akan menjadi titik permulaan kepada kejatuhan Umno dan BN. Tidak mustahil jika kemenangan ini nanti menambahkan satu lagi episod duka kepada pemimpin-pemimpin yang korup. InsyaAllah....

No comments: