Friday, October 30, 2009

Satu Lagi Katak ......


Port Klang - Berita semalam tidaklah begitu mengejutkan apabila Adun Port Klang Badrul Hisham Abdullah mengisytiharkan diri beliau keluar dari PKR dan menjadi 'Adun Bebas Mesra BN'. Tingkah laku Badrul Hisham sebelum ini telah pun mendatangkan spekulasi beliau keluar parti sudah kedengaran berbulan-bulan sebelum ini. Namun beliau telah menafikannya dan sewenang-wenangnya berbohong berulang kali kepada seluruh pengundi Port Klang khasnya.

MB Selangor , Tan Sri Khalid sebelum ini telah pun berulang kali mendesak 'under perform' Adun ini meletakkan jawatan sebagai Adun setelah ada ura-ura beliau akan melompat parti. Namun, perkara ini hanya senyap begitu sahaja sehinggalah pengisytiharan beliau keluar parti semalam.

Menurut beliau sebab utama yang menyebabkan pengunduran beliau sebagai ahli PKR ialah kerana tidak sanggup lagi bersekongkol dengan pemimpin yang tidak bermoral. Apa yang dikaitkan beliau adalah berkenaan dengan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim , yang beliau sifatkan cuba melengah-lengahkan perbicaraan dan berpendapat adlah wajar bagi beliau keluar parti daripada bersubahat dengan permasaalahan ini. Tindakan beliau menyenaraikan kes liwat ini sebagai pendorong untuk beliau meletakkan jawatan amat memalukan dan tidak mencerminkan beliau sebagai seorang yang bermaruah. Mengapakah beliau sanggup mendahului hakim bagi menentukan seolah-olahnya Datuk Seri Anwar telah pun bersalah sebelum perbicaraaan bermula?

Pucuk pimpinan Parti PKR haruslah segera membuat post mortem untuk mengelakkan lebih ramai lagi Adun dari PKR melompat parti dan menyertai BN di masa hadapan. Dengan kemelut kepimpinan yang melanda PKR di Sabah , Sarawak dan juga Perak, pemimpin atasan mereka mestilah bertindak cepat dan menyelesaikan pelbagai masaalah dalaman parti agar ianya tidak mencacatkan kelancaran Pakatan Rakyat menuju Putra Jaya.

No comments: