Friday, October 9, 2009

Umno Terdesak


Serangan Jam 3:30 pagi secara ganas oleh ahli Umno keatas petugas Pas di Bagan Pinang tempoh hari lebih merupakan berapa terdesaknya Umno/BN sekarang ini. Politik ganas sedemikian yang selama ini dimonopoli oleh mereka lebih terserlah di Bagan Pinang.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi tadi, sekumpulan lebih 20 lelaki bermotosikal dan juga kereta dipercayai penyokong UMNO/BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menyerang petugas yang berada di situ.Selain ditumbuk, pemuda PAS terbabit juga dihalau keluar meninggalkan markas itu. Turut difahamkan ramai lagi petugas PAS dipukul malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah.



Namun berita yang sedemikian tidak mungkin dilaporkan oleh media - media elektronik untuk tatapan seluruh rakyat Malaysia. Bukannya untuk mensensasikan berita namun untuk menunjukkan kepada seluruh rakyat Malaysia siapa Umno/BN sebenarnya. Acapkali berita yang dimanipulasikan menunjukkan keganasan petugas-petugas Pakatan Rakyat, tetapi bila kejadian yang benar berlaku dan membabitkan Umno/BN, media seakan tidak nampak. Itulah yang dinamakan demokrasi yang berat sebelah. Pun begitu Pakatan Rakyat terus menerus berjuang walaupun sedar akan ketidakadilan pemerintah dalam setiap pilihanraya. SPR pula semakin menjadi-jadi bertindak dibawah telunjuk Umno/BN.

No comments: