Monday, September 28, 2009

Ibrahim KoK (King of Katak)



Maka berkatalah seekor katak yang ajaib ini menyuruh memanda Menteri Besar meletak jawatan atas alasan faktor tua dan tiada kemajuan selepas 22 tahun, katanya .....

Katak yang ini merupakan katak ajaib sebab dia boleh melompat berkali - kali tanpa disedari kawan dan lawan dan boleh menyerupai pelbagai rupa untuk mengelirukan orang. Katak ni pernah seketika dulu mewakili sebuah parti Melayu..kemudian menggunakan kuasa ajaibnya melompat ke S46 dan kemudian melompat lagi kembali ke parti Melayu ini dan kemudian lompat lagi untuk bebas..dan kemudian tergedik-gedik merayu Pas agar mencalonkan dia di Pasir Mas pada PRU 12 yang lalu.

Tindak tanduk katak ajaib ini semakin hari semakin memualkan semua orang kecuali dirinya sendiri. Katak yang lupa daratan ini semakin galak setelah juak-juak Umno sakan menyokong dia. Terbaru , Ketua Menteri Melaka, Ali , menyuarakan sokongan beliau kepada katak ajaib ini mendesak Memanda Menteri Besar Kelantan meletak jawatan.Lupakah Ali selama ini siapa yang sepatutnya meletak jawatan? Siapa yang didapati bersalah mengamalkan politik wang?

Kembali kepada katak yang seekor ini, terang-terangan sekarang ini cuba melompat ke parti Melayu kembali. Mulalah membodek sana sini, mulalah menyokong Presiden dan juga Mantan Presiden parti Melayu ini. Mulalah memuji tak tentu hala seakan-akan Mantan Presiden Madey umpama Melayu yang paling dihormatinya selama ini. Teringat suatu ketika dulu , semasa katak ini berada didalam parti S46, Mantan Presiden dikutuk semahu-mahunya. Mantan Presiden dipersenda semahu-mahunya disetiap kesempatan yang ada. Lain pula bunyinya sekarang ini, Mantan Presiden dipuji semahu-mahunya pula. Mantan Presiden ditatang bagi minyak yang penuh pula sekarang ini. Segala kata - kata Mantan Presiden sekarang umpama keramat baginya, pendek kata, semuanya berguna kepada kerajaan.

Kesimpulannya...Pakatan Rakyat haruslah lebih berwaspada dimasa hadapan. Jangan diterima lagi Katak - Katak Kerajaan.

No comments: