Tuesday, September 8, 2009

Rakyat Lunas Tolak Katak



Rata-rata rakyat Lunas merasa ditipu oleh Adun yang mereka lantik tahun lalu, YB Radzi yang melompat menjadi Adun bebas baru-baru ini. Beberapa kain rentang secara terang-terangan mengutuk tindakan YB Radzi keluar dari kerajaan Parti Keadilan Rakyat.Hinggakan ada yang sanggup berdiri berjam-jam membawa sepanduk menutuk tindakan YB Radzi.

Rakyat merasa cukup kecewa memandangkan wakil yang mereka harap dapat mewakili mereka dibawah panji-panji Pakatan Rakyat membuat tindakan sedemikian rupa dan mengkhianati amanah yang diberikan rakyat. Mereka tidak sanggup untuk menerima hakikat seperti yang berlaku di Perak dimana dua Adun dari PKR melompat parti menjadi Adun bebas dan seterusnya membuat pengakuan secara terbuka mnyokong BN sehingga terkuburnya kerajaan rakyat Perak beberapa bulan lepas.



Rakyat dengan sepanduk mereka mendesak YB Radzi supaya meletak jawatan serta merta untuk memberi laluan kepada pilihanraya yang baru untuk mewakili Dun Lunas. Bagi mereka , YB Radzi tidak lagi mempunyai hak untuk mewakili rakyat Lunas setelah keluar dari kerajaan Pakatan Rakyat.



Pengkhianatan yang dilakukan oleh YB Radzi sama sekali tidak dapat dimaafkan oleh rakyat dan rakyat mahukan beliau serta merta mengosongkan kerusi Dun tersebut.

No comments: