Friday, September 11, 2009

Umno .... Parti Islam ???



Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, UMNO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat di negara ini.
Perdana Menteri berkata, ini kerana perjuangan UMNO adalah untuk membela dan menaik taraf hidup umat Islam termasuk membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutama di rancangan-rancangan Felda.

PM 1 Malaysia ini semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini mempromosi Umno kepada rakyat dan menonjolkan dirinya sebagai seorang yang amat perihatin. Terdahulu beliau menonjolkan Umno sebagai pembela Islam di Manik Urai dengan mempelawa Pas bermuzakarah demi perpaduan Islam. Tapi tahukah beliau apa ertinya menegakkan agama Allah di Malaysia ini?


Persendakan Islam ???

Sedarkah beliau, dasar-dasar parti yang perlu ada sebelum mengisytiharkan Umno sebagai Parti Islam? Apa sumbangan Umno selama ini untuk menegakkan perundangan Islam di Malaysia? Apa sumbangan Umno untuk membasmi segala proksi-proksi maksiat di kelab-kelab malam, pust karaoke dan hotel-hotel murahan?


Mana Perginya Maruah Islam ???

Mengapa Umno begitu berbangga dengan budaya mempromosikan syiar Islam sahaja sedangkan syariat Islam yang lebih dituntut diketepikan terus? Gejala maksiat yang semakin menjadi-jadi sekarang ini terutamanya pelacuran dan sumbang mahram, tidak pula ada inisiatif dari kerjaaan untuk menghapuskannya sama sekali. Kes salah laku seks dikalangan remaja Islam yang begitu meruncing sekarang ini tidak pula Umno ingin membenterasnya. Malahan Umno pula menjadi pemangkin dan mempromosi gejala maksiat di Malaysia ini dengan kuasa yang ada pada mereka. Umno sepatutnya menumpukan kudrat yang ada untuk memberhentikan titik -titik mula maksiat seperti Jom Heboh dan konsert - konsert artis yang tidak senonoh. Melalui Kementerian Kebudayaan , Umno sepatutnya menggunakan kuasa mereka untuk menghadkan ataupun terus menghalang artis-artis kita yang semakin menjadi-jadi berpakaian dan berkelakuan tidak senonoh dan menjolok mata.


Budaya Islam????

Jadi, masih maukah PM kita ini mengistiharkan parti Umno sebagai Parti Islam hanya kerana faktor memperkayakan orang Islam? Masih ada maruahkah Umno untuk berdepan dan bersemuka dengan rakyat dan mendabik dada sebagai Parti Islam sedangkan negara dibawah pemerintahan Umno penuh dengan maksiat? Umno umpama Ayam Jantan , "Berkokok Kuat Namun Ekor Penuh Dengan Tahi Sendiri". Berapa ramai ahli-ahli Umno hatta pemimpin-pemimpin mereka sendiri yang berpakaian tidak menutup aurat dan tidak islamik langsung? Berapa banyak lagi Cawangan dan Bahagian Umno yang masih menganjurkan program - program kemaksiatan seperti pertandingan nyayian dan joget?


Patutkah Kelakuan Anak Pemimpin Islam???

Justeru itu, untuk melabelkan Umno sebagai sebuah Parti Islam amatlah keterlaluan dan tidak kena pada tempatnya langsung.

No comments: