Sunday, April 10, 2011

Aceh Sudah..Malaysia Bila Lagi ?



Seorang wanita Irdayanti Mokhtar, 34, menerima sembilan sebatan oleh Polis Syariah kerana mengadakan hubungan sulit dengan seorang lelaki lain, ketika dia di dalam proses penceraian suaminya.

Hukuman ini dijalankan di hadapan 200 orang penduduk di luar Masjid Al Munawwarah di Jantho, Indonesia.


Pegawai Syariah membawa Irdayanti yang pengsan selepas disebat ke hospital



Hukuman Sebat Jual Makanan Pada Bulan Puasa

Ratusan rakyat berkumpul untuk menyaksikan Murni Amris, 27, menerima tiga sebatan dan Rukiah Abdullah, 22, menerima dua sebatan di sebuah masjid di bandar raya Jantho, tenggara ibu negeri wilayah Banda Aceh, Indonesia.
Dua wanita yang didapati bersalah kerana menjual makanan pada bulan puasa Ramadan ,dan melanggar undang-undang syariah Islam.





Hukum Hudud yang sepatutnya dijalankan juga di Malaysia untuk membendung gejala sosial yang semakin hari diluar jngkauan pihak berkuasa untk membendungnya. Gejala sosial yang kian merebak hingga keusia anak-anak yang baru akil baligh terutamanya dikalangan remaja Islam amat membimbangkan seluruh ibubapa Islam.

Gejala seks bebas yang berakhir dengan pembuangan anak luar nikah terus membelenggu masyarakat biarpun cuba diatasi melalui pelbagai undang-undang manusia. Bahkan, kesan dari gejala sosial ini, statistik Kementerian yang bertanggung jawab, setiap 19minit, akan lahirlah seorang anak luar nikah di Malaysia. Statistik yang mungkin hanya akan bermain dibibir - bibir kita seharusnya tidak tejadi jika pendekatan Islam dijalankan pemerintah.

Keperluan kepada undang-undang ALLAH di Malaysia ini amatlah meruncing kerana kegagalan pemerintah menjalankan tugas mereka menjaga kedamaian dan kesejahteraan rakyat selama ini....

No comments: