Saturday, April 2, 2011

RON yang Famous....Naik Lagi



RON 97 naik lagi tepat jam 12 malam tadi untuk kenaikkan kali ketiga tahun ini setelah dinaikkan 0.10 sen pada 31 Januari 2011 yang lalu. Dan seperti kebiasaannya alasannya adalah kerana harga minyak mentah yang meningkat dan harga minyak negara kita masih murah berbanding negara-negara jiran. Memandangkan kita masih lagi 'dijajah' Umno/BN , tidak dapat tidak, terpaksalah kita sekali lagi menerima padahnya. Maklumlah, rakyat didahulukan selama ini.

Kenaikan ini memang sudah dijangka setelah Februari lalu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Ismail Sabri Yaakob berkata kerajaan sedang mengkaji semua opsyen bagi membolehkan kerajaan tidak menaikkan harga petrol RON95 dalam waktu terdekat walaupun berlaku kenaikan harga minyak global dan opsyennya adalah dengan menaikkan harga RON 97.




Namun kenaikkan ini masih lagi tidak membebankan rakyat jika dibandingkan dengan negara - negara seperti Zimbabwe dan Mongolia, kerana mereka mengecapi harga minyak yang masih jauh tingginya jika dibandingkan dengan Malaysia..Kah .. Kah ..Kah....

No comments: