Saturday, April 23, 2011

Kempen Kutip RM 11.5 Juta ?

Umno PP semakin tertekan bermula hari ini apabila 115 ribu warga emas dinegeri Pulau Pinang mula diagihkan wang saguhati RM100 seorang dibawah skim khas Penghargaan Warga Emas oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Umno PP yang dahulunya bertindak lantang menyanggah program ini atas alasan kononnya wang yang diberikan datang dari sumber haram kerajaan negeri. Sehinggakan Umno bertindak mengutip puluhan ribu ringgit untuk dipulangkan kepada kerajaan negeri beberapa bulan lepas. Kononnya, Umno didatangi ribuan warga emas yang tidak berpuas hati dan ingin mengembalikan wang mereka semula kepada kerajaan negeri. Namun, sehingga semalam, wang dan juga nama-nama warga emas yang ingin berbuat demikian tidak pula dapat disediakan Umno PP.

Sebaliknya, Umno PP sengaja ingin mempolitikkan isu ini atas hasad dan dengki serta iri hati terhadap kepimpinan Pakatan Rakyat yang semakin mendapat tempat dihati rakyat PP. Program Penghargaan Warga Emas yang memasuki tahun kedua ini jelas menunjukkan keperihatinan kerajaan negeri dibawah kepimpinan LGE. Malah , hasil jimat cermat serta pembasmian ketirisan yang ketara serta ketelusan pemerintahan inilah memungkinkan perbelanjaan ini dikawalselia serta disediakan kerajaan negeri untuk tahun kedua ini.

Penghargaan Warga Emas yang dimulakan tahun lepas berjaya direalisasikan sekali lagi tahun ini hasil daripada ketelusan serta kecekapan kerajaan Pakatan Rakyat mentadbir negeri jika dibandingkan dengan kerajaan pimpinan Koh Tsu Koon dan Umno dahulu. Apakah alasan Umno kali ini untuk menabur fitnah keatas kerajaan negeri berhubung wang RM100 ini? Apakah akan ada kutipan serta gambar lakonan titisan air mata rakyat PP menghiasi dada-dada akhbar mengadu perihal RM 100 ? Ataupun mungkinkah akan ada muka-muka tak malu dipancarkan melalui tv 3/4 meraung-raung kesedihan ? Kita tunggu dan lihat.......

No comments: