Friday, April 29, 2011

Apa Dah Nak Jadi...

Apa dah nak jadi dengan media di negara kita sekarang? Sejak bila pula kita mula memberi laluan kepada media untuk menayangkan apa sahaja gambar yang penuh kontroversi dan lucah dikaca TV? Sejak bila media diberi kelonggaran sedemikian rupa hanya kerana untuk kepentingan politik pihak tertentu...

Apakah begitu rendah moral pengendali stesyen tv sekarang ini hingga sanggup menggunakan ruang yang ada ini untuk mengaibkan individu-individu tertentu dikaca tv? Tak malukah kita sebagai umat Islam kepada penganut agama lain dan apakah tiada langsung sekelumit rasa hormat dalam diri kita kepada mereka dan keluarga mereka ?

Semalam sebuah stesyen tv bertindak menayangkan sebahagian video klip lucah semasa waktu perdana untuk tontonan ramai, walupun telah dikaburkan gambarnya, namun susuk tubuh masih dapat dilihat dengan jelas. Tindakan ini amatlah menggemparkan seluruh rakyat negara ini kerana tidak sepatutnya tv dijadikan alat oleh pihak tertentu untuk mengaibkan individu - individu tertentu dan memberi gambaran kononnya sipelaku merupakan ketua pembangkang DSAI.

Hari ini kita dikejutkan pula dengan telatah 3 VVVVVVVVVVIP iaitu Trio 3T yang melakukan sumpah laknat dimasjid. Dilindungi ketat oleh pihak polis, VVVVVVVVVVIP yang sebelum ini bertindak menayangkan video lucah untuk tontonan awam wartawan, bertindak melakukan satu lagi tindakan drastik iaitu cubaan mempengaruhi rakyat terutamanya orang Melayu agar mempercayai tuduhan mereka terhadap DSAI dengan bersumpah.

Islam mengajar kita agar menjauhi diri dari memfitnah kerana balasan memfitnah amatlah azab dan pedih, tambahan pula jika sipembawa berita gagal membawa 4 orang saksi sebagaimana dituntut Islam dan akan dikenakan hukuman 'qazaf' keatasnya jika gagal berbuat demikian.

Apa akan terjadi selepas ini setelah Eskay melakukan sumpah laknatnya tadi ? Yang pastinya media-media elektronik dan cetak milik Umno akan berlumnba-lumba menayangkan klip video sumpahan Eskay dengan harapam lebih ramai dripada rakyat terikut-ikut dengan rentak mereka an mula menjauhi Pakatan Rakyat kelak.

No comments: