Saturday, August 22, 2009

Bertugas di UPU Permatang Tengah


UPU PERMATANG TENGAH

Seperti edisi PRK yang terdahulu , Pas cawangan Taman Bertam Indah tidak ketinggalan menghantar wakil ke UPU yang terpilih bagi memberi sumbangan berupa kewangan dan juga tenaga. Baru-baru ini bertempat di UPU Permatang Tengah beberapa ahli dari cawangan telah bersama-sama mengembeling tenaga bersama ahli-ahli Pas dari kawasan Kepala Batas menggantung poster di sekitar UPU itu. Walaupun kelengkapan dan keadaan yang serba kekurangan , namun itu tidak mematahkan semangat ahli bersama-sama bertugas malam itu.


Keadaan UPU terurus dengan baiknya dan setiap ahli yang hadir seakan sudah kenal lama dan ukhuwwah sesama Islam jelas terpancar di muka masing-masing. Agaknya nur keIslaman itu memberi sinar ukhuwwah dan dengan sendirinya setiap warga Pas yang hadir begitu mesra. Kekadang terasa seperti ada tarikan tersendiri bila bersama - sama ahli Pas, seperti kata seorang ahli Pas di Manik Urai , meremang bulu roma bila bersalaman dengan ahli Pas.




Tuan rumah, Ustaz Sanusi nampak letih tetapi begitu bersemangat mengendali urusan perjalanan UPU Permatang Tengah. Lebih bersemangat adalah wakil dari Terengganu yang juga yang diarahkan bertugas di UPU Permatang Tengah ini. Dengan berbekalkan keropok dan budi bahasa mereka berarak kerumah bakal pengundi-pengundi disekitar kawasan bagi meraih sokongan untuk calon Pas Ustaz Salleh Man.







Itulah ahli Pas yang terkenal dengan keikhlasan mereka berkhidmat untuk parti dan terutamanya untuk menegakkan Islam dibumi kita ini. Mereka sanggup berkorban meninggalkan keluarga masing-masing yang beratus-ratus kilometer dari sini, tanpa mengharapkan apa-apa balasan dan hanya berbekalkan keimanan semata.




YB ahli Parlimen Kuala Terengganu, YB Ustaz Wahid Endut sempat menjengah kami di UPU ini bagi meninjau keadaan dan mendapatkan secara langsung informasi dari ahli yang sempat meraih undi siang tadi. Terpancar semangat yang berkobar - kobar di mukanya walaupun sehari suntuk meninjau keadaan kawasan permatang pasir dan berceramah.





Sempat bertemu dengan orang kuat Permatang Sintok, wakil Pemuda ...Awie namanya. Dah hampir enam hari berkampung di UPU Permatang Tengah. Setahu kami dimana saja ada PRK, beliau akan bersama-sama menabur bakti dan keringat membantu calon PAS. Takjub melihat pengorbanan yang beliau lakukan tak kira siang dan malam.


No comments: