Sunday, August 23, 2009

Khairi..Hantu...Khairi..Hantu...


Pak Ak Tunjuk Tempat Pengundi Hantu

(Gambar Hiasan)


Baru-baru ini kecoh Khairi Jamaluddin jumpa hantu di Permatang Pasir. Kali ini katanya, terdapat hampir seribu pengundi hantu di Permatang Pasir. Kelakar sungguh ...memandangkan perkataan pengundi hantu ini keluar dari mulut pemimpin Umno. Tak sedarkah dia Umno sebenarnya bapak segala hantu selama ini. Khairi ini sebenarnya pandai berjenaka. 2-3 minggu sudah dia buat lawak bodo juga, tentang isu arak. Berkobar-kobar mencabar Pemuda Pas berdemo di Selangor menentang penjualan arak. Selinsing lengan tangan menepuk dada seumpama pejuang Islam tulin, dan menempelak Pemuda Pas..sedangkan DIA PUN MINUM JUGA ! Memang betul kata Tun Mahathir...'Melayu Mudah Lupa'.

Berbalik kepada isu hantu, sudah lupakah Umno, dengan 'Bersih'? Sudah lupakah Umno tentang beberapa tuntutan hasil dari perhimpunan Bersih tahun lalu? Tuntutan yang sampai sekarang dan mungkin tidak akan dilaksanakan jika Umno masih ditampuk pemerintahan. Masih ingatkah lagi saranan perlaksanaan 'dakwat kekal'? Siapa yang 'tergedik-gedik' membantah perlaksanaannya? Masih ingatkah Umno dengan kes-kes orang yang sudah mati tapi masih lagi berpeluang mengundi? Masih ingatkah Umno dengan pertindihan nama, nama hilang dari senarai dan nama pengundi ditukarkan ketempat pengundian yang lain ? Kerja siapakah semua itu ? Kalau bukan Umno!


Rupa Pejuang Islam????

Jadi, untuk Khairi cerminlah diri dulu sebelum melatah. Cerminlah perangai dulu sebelum mengata orang. Bak kata perpatah 'Paku Dulang Paku Serpih' ... 'Mengata Orang Dia Yang Lebih'. Kepada mereka yang cuba menabur fitnah dengan berlandaskan fakta yang karut marut, berhentilah kerana rakyat dah jelak dengan perangai munafik kamu itu. Bertopengkan syaitan dan berlandaskan kemungkaran untuk mencapai sesuatu tujuan adalah sifat Umno selama ini.

No comments: