Friday, August 21, 2009

Chameleon


Nampak gayanya kita akan disajikan dengan satu lagi drama Melayu di Permatang Pasir. Kita akan dapat menyaksikan satu lagi upacara mengangkat sumpah dalam cuba untuk meredakan segala bentuk cemuhan yang diterima oleh En 'Rohjahat' dalam kes pecah amanah yang melibatkan wang berjumlah hampir RM 160,000. Lagi-lagi nak sumpah..dulu 'Saifool' lani si 'Rohjahat' ni pulak.

Buat pengetahuan seluruh ahli Umno tak kira dimana mereka berada, Sekarang ni semakin hari orang dah tak peduli lagi dengan sumpah-sumpah ni. Rakyat dah naik muak dengan sesumpah dan rakyat semakin tak peduli dengan sesumpah yang bersumpah..dan rakyat semakin hari semakin menyampah dengan orang yang mempermainkan sumpah. Sikit-sikit nak angkat sumpah.

Janganlah ingat setiap kesalahan akan selesai dengan bersumpah. Janganlah sehingga memakan diri barulah hendak menyesal, dan baru hendak meminta maaf. Bukti dah terserlah, hatta, rakan kongsi kamu yang cuba dikambinghitamkan juga dah bersuara, apalagi yang En Rohjahat nak berdalih.

Rakyat semakin matang berpolitik dan semakin matang memilih yang mana intan yang mana kaca. Janganlah perjudikan nasib rakyat hanya kerana kesempatan untuk memperkayakan diri sehingga sanggup menggadai maruah diri.

No comments: